Tasmanië- mudgee- atherton

19 augustus 2020 - Atherton, Australië

Het is alweer te lang geleden dat ik wat geschreven heb dus hierbij weer een verhaal. Ondanks de Corona heb ik het nog super naar mijn zin hier! Ik heb nadat ik terug ben gekomen uit Melbourne 2 weken appels geplukt en toen was het seizoen al over, 4 weken eerder dan ze gezegd hadden. Ik zat dus even zonder werk maar vond gelukkig werk op een bloemen bedrijf waar ik samen met 3 Franse en een Italiaanse vriend ben gaan werken. Elke ochtend begonnen we met irissen plukken en daarna verpakken, bloembollen opgraven of ander werk dat gedaan moest worden. Super leuk bedrijf met Nederlandse eigenaren maar omdat het weer slecht werd en ik door de lockdown alleen maar mijn werk en supermarkt mocht besloot ik om Tasmanië te verlaten en naar Mudgee in New South Wales te gaan waar Sanne een goede vriendin van me bij locals verbleef. Ik heb daar met veel plezier gezeten bij Mick en Anka 2 hele aardige mensen die op het platte land 20 minuten vanaf Mudgee wonen. Super leuke tijd gehad en veel geholpen met het bouwen van een afdak, houthakken en vooral de spullen opruimen want die hebben ze genoeg. Echt een hele leuke ervaring om het echte Australische leven mee te maken, maar omdat Sanne en ik een beetje blut begonnen te worden en we graag naar het zonnige Queensland wouden hebben we gezocht naar werk daar en dat gevonden in Atherton. Dus wij zijn daar nu sinds een week of 4 en werken bij een blueberry farm als plukkers. Best leuk werk en gezellig met veel andere backpackers dus we mogen niet klagen. De omgeving hier is ook super mooi met veel bergen, bossen en watervallen. Mijn plan is om hier tot eind september te blijven en geld te verdienen zodat ik de oostkust af kan reizen richting Sydney. Ik heb wel geleerd dit jaar dat alles meestal wel veranderd en er van alles op me pad kan komen waardoor dat veranderd maar dat zien we dan wel weer..

1. Mama:
    19 augustus 2020
    Hè Schatje we zijn zo blij dat je het zo naar je zin heb en zijn zo super trots op je. Love you
  2. Eric Ruijter:
    20 augustus 2020
    Goed bezig en je hebt het goed naar je zin zo te lezen!
    Doe wel voorzichtig en geniet er lekker van daar.
    Groetjes Eric
  3. Oma en Arie:
    22 augustus 2020
    Leuk verslag en wat heerlijk dat vrije leven en geniet er nog maar van .
    Iiefs oma
  4. Sabine en Frank: