Tasmanië en Melbourne

2 april 2020 - Latrobe, Australië

De afgelopen 10 weken heb ik gewerkt als ‘tuinman’ tussen de frambozen planten. In de weekenden leuke dingen gedaan en andere plaatsen bezocht. Tussendoor heb ik 1,5 week vrij genomen om naar Melbourne te gaan als kleine vakantie, om 4 dagen op een kermis te werken en natuurlijk naar de formule 1 te gaan. Ik kwam op vrijdag avond aan en kon zaterdag gelijk beginnen op de kermis. Maar ik kreeg een beetje bonje met de baas dus ik hoefde na 1 dag al niet meer terug te komen 😅 Dus ik heb die week veel van de stad kunnen zien en wat feestjes gehad hier en daar. Veel leuke Nederlanders ontmoet en wat vrienden van eerder opgezocht. Jammer genoeg ging de formule 1 ook niet door vanwege de Corona.
Eenmaal terug in devonport begon de Corona crisis ook hier, alle barren en restaurants werden gesloten. Een week erna kregen we te horen dat het hostel ook moest sluiten dus we hadden 1 dag om wat nieuws te zoeken. Dus samen met 3 Fransen die er ook uit gegooid werden wat huizen bezocht en terecht gekomen in Latrobe in the middle of nowhere maar een hele mooie omgeving. Ik heb besloten om deze week te stoppen bij de frambozen farm ik ben wel weer even toe aan wat anders en maandag te begin ik met appels plukken. Ik heb ook gereageerd op wat vacatures voor een koeien of schapen boerderij maar dat hoor ik later nog maar dat lijkt mij natuurlijk leuker dan de appels.
Op de Corona na gaat hier alles goed verder, ik kan gewoon werken en geld verdienen hier. Ik kan verder niet reizen want alle grenzen tussen de Staten zijn dicht dus ik zit nog wel even op Tasmanië denk ik maar het bevalt me hier goed dus ik mag zeker niet klagen.De afgelopen 10 weken heb ik gewerkt als ‘tuinman’ tussen de frambozen planten. In de weekenden leuke dingen gedaan en andere plaatsen bezocht. Tussendoor heb ik 1,5 week vrij genomen om naar Melbourne te gaan als kleine vakantie, om 4 dagen op een kermis te werken en natuurlijk naar de formule 1 te gaan. Ik kwam op vrijdag avond aan en kon zaterdag gelijk beginnen op de kermis. Maar ik kreeg een beetje bonje met de baas dus ik hoefde na 1 dag al niet meer terug te komen 😅 Dus ik heb die week veel van de stad kunnen zien en wat feestjes gehad hier en daar. Veel leuke Nederlanders ontmoet en wat vrienden van eerder opgezocht. Jammer genoeg ging de formule 1 ook niet door vanwege de Corona.

2CEB85D0-95AA-4381-A13B-CF70AE1FA7373888FD52-C653-41BE-9E83-ACE8CBDBEFDA4C6D0FE0-8DFC-4D3F-9ED1-2F2035B768F4D1CBE52F-B27D-4154-AD7F-7EE9C085EE372EC2774D-3EBE-4ECF-9761-2BF21AA4E96FBA1E36EF-B3D9-4429-AA1D-C8EA24DADBE1AD82EDB6-CC0B-4DD7-BE43-B1E2477C6FAE​​​​​​​

1. Marty Breuker:
    2 april 2020
    Mooi verhaal, jammer dat het even anders is nu met die Corona! Hopen dat het bij jullie ook weer snel normaal gaat worden en je kunt doen wat je wil.
    Groten van paps en mij XXX
  2. Mama:
    6 april 2020
    Schatje we zijn super trots op je. Het is fijn dat je in een mooie omgeving bent waar je je wel vermaakt, lekker van de natuur en beesten 😉🤪 genieten. Tot snel weer liefs van ons 💋